Subcribe to our RSS feeds Join Us on Facebook Follow us on Twitter Add to Circles

6 Ağustos 2014 Çarşamba

Yaratıcı Drama , Montessori Eğitimi ve Eğitimde Alternatif Yönelimler



Öğrencilere sunulan formal eğitimin artık zamanın ruhunu yakalayamadığı net bir şekilde görülünce eğitim "yaparak-yaşayarak öğrenmeyi" destekleyici informal yollar arayışına çoktan girmişti. Yeni yeni ülkemizde popüler olan ama bunu sadece görüntü olarak kullanan eğitim kurumları aslında ne kadar büyük bir nimeti gözardı ettiklerinin henüz farkında değiller. Bu açıdan gerek yaratıcı drama gerek Montessori eğitimi gerektiği  kadar incelikli incelenmediği gibi pek çok pedogojik boyut gözardı edilmektedir. Çocuklara ve velilere sunulan bu "SHOWBİZ" aslında ne kadar fayda sağlıyor?


  • Oysa Matematik,İngilizce,Tarih ya da diğer dersler drama ile daha zevkli ve işlevsel hale getirilemez mi?
  • Şan,Dans ve Ritm gelişimi derslerde daha etkin kullanılamaz mı? 
  • Öğrencilerin kendi öğrenmelerinden sorumlu "kendin tasarla- kendin öğren" yöntemi onları özyeterlilik ve özgüven bakımından daha etkin kılamaz mı?
  • Bunlar hem sınav sistemi ile hem de hayatın kendisi ile ilişkilendirilemez mi?

gibi bir çok soruyu kendime sordum ve araştırdım.BUNLAR FAZLASIYLA YAPILABİLİR.Amerikan,Alman,İngiliz,İsveç,Finlandiya ve hatta Baltık ülkelerinin eğitim sistemlerinin yanında Uzak doğu eğitim sistemlerinden örneklerle  ve pratik uygulamalarla bunların nasıl yapılabileceğini Ekim Sonu Kasım Başı buradan sizlerle paylaşacağım E-kitaptan edinebilirsiniz.







25 Nisan 2014 Cuma

ALES TAKTİKLERİ-ALES DENEMESİ VE ÇÖZÜMLERİ-ALES PÜF NOKTALARI




Aşağıda 2014 tipi Ales benzeri deneme sınavı paylaşımı yapıyorum. Vakit darlığından dolayı şimdilik sadece SAY1 pratik çözümlerini çözüp yüksek çözünürlükte fotoğraflarını da ekledim.İşinize muhakkak yarayacaktır. Genel olarak Say1 30 dk sürecek sorulardan oluşmakta.Buradan elde ettiğiniz 10 dk'yı Say2 ye eklerseniz orada rahatlıkla biter. Sözel 1 ise okuma-anlama hızınızla orantılı klasik sorular.
ALES dersi verdiğim öğrencilerim genelde Say1'den 35-40 arası net , Say2'den 30-35 arası net, sözel1'den ise 35-40 arası net yapmaktalar. En az yapan 30-30-30 yapabiliyor. Umarım sizinde performansınız bu düzeyde çıkar ve buraya yazdıklarım sınavda size fayda sağlar.
not: say1 çözümlerini basit ve yeni başlayanlar düzeyinde anlattım. İlerde daha pratik çözüm yolları ve size hız kazandıracak taktikler hakkında da paylaşımlarda bulunacağım. Şimdiden Başarılar...






Yüksek Çözünürlükte Çözümler Ankara Kafası El emeğidir:)

zaman bulursam diğerlerinin de çözümlerini ekleyeceğim...

14 Nisan 2014 Pazartesi

ASLINDA MATEMATİK ÇOK KEK!


Bütün istatistikler aynı şeyi gösteriyor. Matematik öğrenciler için başa bela! Peki gerek TEOG gerek YGS de öğrencilerin zorlandığı bu ders gerçekten zor mu? Matematiğe olan bu aşırı yüklenmenin altında ne yatıyor?

- Öğrenciler ilkokul birinci kademede (1den 5e kadar olan sınıflar ) ve özellikle ikinci kademede (6dan 8inci sınıfa kadar) seçmeli derslerden genelde matematiği seçiyor. Peki işe yarıyor mu?

Veriler yaramadığını gösteriyor.

-Özel derslerde,dershanelerde, etüt merkezlerinde ve internette ki online video derslerde en çok izlenen ve takip edilen yine matematik olmasına karşı niye hep aynı yerde aynı hataları yapıyoruz? Tıpkı yıllardır ingilizce öğretilemeyen öğrenciler gibi matematikte bir türlü öğrencilere kavratılamıyor.

Acaba yöntemde ve matematiği açıklarken yanlış öğretim teknikleri kullanıyor olamaz mıyız?

Bunun cevabını eğitimciler ve öğretmenler aramalı!

Bu sorularla ben uzun zamandır haşır neşirim ve ilerde inşallah yöntem ve tekniklerimi sizlerle daha detaylı şekilde paylaşacağım. Bunu hem veliler hem öğrenciler hem de öğretmenler/eğitimciler rahatlıkla kullanabilecek. Ama önce bu konularda biraz bilgi ve deneyim sahibi olmak gerekiyor. Bu açıdan size öncelikle iki tane kitap önereceğim. 

Bunlar : 1-Herkes İçin Matematik - John Allen Paulos
             2-çocuğuma matematiği nasıl anlatırım - Gordon w green

not: Piyasadan bulamazsanız kütüphanelerden ve sahaflardan edinebilirsiniz.




28 Mart 2014 Cuma

JİMİ'DEN TAPE YERİNE KİTAP:EĞİTİMDE BİYOGRAFİLERDEN FAYDALANMAK


"Öğretmen, 'Kendini nasıl hissediyorsun?' diye sorardı ve ben, 'Bu Marsta insanların kendilerini nasıl hissettiğine bağlı,' gibi uçuk bir karşılık verirdim. Ona başka ne diyeceğimi bilemezdim." Bu cevabı ceza aldırmıştı çocuk Jimi'ye. 25 yaşına geldiğinde ise artık kendisi değil onun müziğini dinleyenler Jimi Hendrix'in başka bir gezegenden olduğunu düşünüyordu. "Sesler duyuyorum ve onları ben bir araya getirmezsem kimse getirmeyecek" diyordu Hendrix. Müziği ve gitarıyla yaptıkları öylesine özgün ve çarpıcıydı ki hayallerinin peşinde sırtında gitarı yola çıkan "otoban çocuğu", sadece dört yıl içinde zamanının -ve sonrasında tüm zamanların- en büyük müzik ikonlarından birine dönüştü. (Jimi Hendrix-Sıfırdan başlamak)

Yukarıda yazılanların hepsi bizzat Jimi Hendrix'e ait. Bir öğrenci olarak Jimi'yi okumak benim gibi bir müziksever öğretmen için gerçekten güzel sürpriz. Burada Jimi'nin ne işi var diyenler olabilir.Çünkü TEOG-YGS-LYS-DGS-KPSS-ALES-YDS gibi ucu bucağı olmayan kısır bir eğitim sisteminin kırılması hiç şüphesiz öğrencilerin,velilerin ve yöneticilerin başkalarının hayatlarını iyi okumaları gerekiyor. Başarıları-başarısızlıklar ve en çok da tecrübeleri. Bu açıdan herkese BİYOGRAFİ VE OTOBİYOGRAFİ okumayı şiddetle tavsiye ediyorum. Bu kitapta bunlardan biri olabilir. Eğitime bir de bir müzisyen penceresinden bakmak gerek diye düşünüyorum. Allah kısmet ederse yazın öğrenciler ve veliler için okuma günleri ve listeleri yazmayı düşünüyorum. Bu tarz bir girişim ne yazık ki eğitim çevrelerinde pek yok. Bu da eğitimcilerin eksikliği şüphesiz!


27 Mart 2014 Perşembe

PSİKOLOJİK BİR SAVAŞ OLARAK:SINAVLAR



"High school student Xiao Zhen leaps to his death from a a window in the middle of class. It is believed this happened due to pressure of preparing for college entrance exams."
The the Chinese Center for Disease Control and Prevention estimates that 287,000 Chinese citizens commit suicide each year, and the very high suicide rate among Chinese youth has been blamed, in the past, on the intense academic pressures.
The video of the incredibly sad event occurred while the student was preparing for his college entrance exams.
Obviously these academic pressures need to change, and they need to change right now.

Çin'de gerçekleşen bir olay.2014 mart ayında.Yanı yakın tarih. Lise öğrencisi Xiao Zhen derste iken birden kalkıp camdan aşağıya atlıyor. Üniversite giriş sınavların yapmış olduğu baskı ve akademik stresin nedeni ile böyle yaptığı düşünülüyor. Çin'de her yıl yaklaşık 287000 bin kişi intihar ediyor. Ve bunun büyük bir sebebi de akademik baskı olarak gösteriliyor. 

Türkiye'de de bu tip olaylar yaşandı ve ilerde ne yazık ki artacak gibi görünüyor. Bu yüzden gerek ailelerin gerek ilgili kurumların acilen önlemler alması gerekiyor. Zaten fazlasıyla çalkantılı bir dönemden geçen ülkemiz gençlerde oluşturduğu tahribatın henüz farkında değil. Şu an zaten gençler kimsenin umurunda değil gibi görünüyor. Herkes kendi derdinde!

26 Mart 2014 Çarşamba

OECD Eğitim Direktör Yardımcısı Andreas Schleicher bakın NE DİYOR!!!


OECD ülkeleri:(üstteki liste 2014 verilerine göredir)
Halen 34 tam üye (2010'da Estonya'nın katılımı ile) olan ülke vardır, bu ülkeler arasında 30 tanesi (* ile gösterilmiştir) Dünya Bankası tarafından 2005'te yüksek gelirli ülkeler arasında gösterilmiştir.


Günümüzde güvenilir verilere sahip olduğumuz ülkeler, sadece okul sonuçlarına değil, neler başardıklarına bakıyor. Bu değerlendirmede, öğrencilere öğretilenleri anlayıp anlamadıklarına değil, öğrendiklerinden yeni bir şey ortaya koyup koyamadıklarına bakılıyor. Türkiye için bu hayli zorlayıcı bir konu. Türk öğrenciler öğretilenleri öğreniyor. Türkiye’deki çocuklara, okul testleri yaparsak diğer ülkelerdekilerden daha iyi sonuç alacaklardır. Ama PISA’da öğrendiklerini kullanıp kullanamadıklarına bakılıyor. Maalesef, öğrencilerin ne bildiğini değil, ne tür becerileri olduğuna bakılıyor. Bir başka kategori de işbirliği yapmak, insanların birlikte yaptıkları beceriler konusu. Ama Türkiye yeni yeni eğitim sistemini geliştirmek için yatırımlar ve reformlar yapmaya başladı. Aslında Türkiye’nin şu anda yaptıklarını Şanghay, Çin ve Singapur 20-30 yıl önce yaptı. Son 10 yılda Türkiye’de bir iyileşme olmuş, bu iyileşme daha çok Doğu bölgelerinde. Çünkü Türkiye, iyi öğrencilerini harika yapmaya çalışmamış ama daha kötü, dezavantajlıları iyileştirmiş.


Şimdiye kadarki bölüm, sadece temelden kabul edilebilir seviyeye kadar olan iyileşmeydi. Kabul edilebilir seviyeden iyiye çıkmak zor olan kısım. Normal mali kaynaklarla daha fazla okul yapılabilir. Öğrenci sayısı arttırılabilir. Ama eğer öğrenme çıktılarının niteliği iyileştirilmek isteniyorsa öğretmenlere yatırım yapmak gerekiyor. Hiçbir öğretmen nitelikli olmadan eğitim sistemi nitelikli olamaz. Temel olarak belli bir eğitim vermek isterseniz öğretmenlerinize dersiniz ki, “şu yapılacak, bu yapılacak.” Ama daha üst seviyede bir eğitim vermek istiyorsanız o zaman öğretmenlerin temel olarak mesleki kapasitesini, yetkinliklerini, yeterliklerini ve özerkliğini arttırmak gerekir ki, kendi öğretme ortamlarını kendileri belirleyebilsin ve şekillendirebilsinler. O yüzden bundan sonra yaşanacak zorluklar daha farklı olacak. Okulun özerkliği ile de PISA sonuçları arasında bir ilişki var. Türkiye’nin bu alanda gerçekten çok yolu var. Özel okullar da dahil, Türkiye’de okulların özgürlüğü yok. Kendi eğitim sistemlerini ve ortamlarını etkileyemeyeceklerine dair bir algı var. Sadece okul müdürüne her kararı alması hakkı veriliyorsa ya da böyle anlaşılıyorsa okul özerk sayılmaz. Ama öğretmenler karar aşamasında sistemin bir parçası ise o zaman okulun özerkliğinin başarısındaki en önemli özelliği olduğunu görüyorsunuz. Yüksek performanslı sistemler iyi öğretmenler yetiştirmekte çok başarılılar. Öğretmenlik çok cazip bir meslek olarak kalıyor. Kendi kariyerlerinde yükselme imkanı sunuyorlar.

Bir MEB beceriksizliği olarak TEOG ve Eğitimde İdeoloji Gölgesi




Meb'in ne kadar beceriksiz olduğunun vesikası olan TEOG sınavı ilk açıklandığında sadece matematikten bir soru iptal olarak değerlendirilmişti.Sonradan (çaktırmadan) farklı alanlardan yanlış soruların olduğunu e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi'nde not olarak düşülmüş. 

Meb özel okul-yurt ve dershane basmak!!! ve kendince denetlemek yerine önce kendi beceriksizliğini düzeltmeli diye düşünüyorum. PİSA raporları ortada. Daha önce bundan bahsetmiştim. Fatih projesi daha piyasada yokken takip eden ve bu konuda araştırmalar yapan biri olarak DEVLET eliyle eğitimin gün geçtikçe kötüleştiğini ve bunun sorumlusunun yine devlet mekanizması olduğunu düşünüyorum.
ankarakafasi.blogspot.com
Belki çok özel bir tespit değil ama hangi üst düzey Meb çalışanı ve siyasinin çocuğu devlet okulunda eğitim görüyor bunu bir araştırınca olayı anlıyorsunuz. Yoksa Sümerlerden bu güne tablet dağıtılıyor zaten.Önemli olan eğitim dağıtabilmek!
www.ankarakafasi.com
Bu açıdan son günlerde ki eğitime bulaşan ideoloji ve siyasi manevrayı tedirginlikle izliyorum. Bu konuda aileler,öğrenciler ve gerekli merciler takipçi olmalı. Kimsenin eğitime siyaset karıştırmaya hakkı yok. Bu kim olursa olsun!