Subcribe to our RSS feeds Join Us on Facebook Follow us on Twitter Add to Circles

12 Eylül 2013 Perşembe

SINAV SÜRESİ YETMİYOR, SINAV SÜRESİNİ YETİŞTİREMİYORUM DİYENLER BURAYA : B.Ö.T. KURALI


Sınava girenlerin en önemli sorunsallarından biri "YETİŞMİYOR ABİ SENDROMU" dur. Aslında bu hemen hemen herkes için geçerli bir durumken "YETİŞTİRENLER" in farkı  bir tekniklerinin olmasından kaynaklanır. Bunun en temelinde ise daha çok "DENEME-YANILMA" vardır. Meşhur bir söz şöyle der :    "Ever tried. ever failed. no matter. try again. fail again. fail better"  yani "Yine dene Yine yenil Daha iyi yenil". Samuel Beckett çok güzel özetlemiş aslında olayı. Denedikçe ve yenildikçe en doğrusunu bulacaksınız beyler/bayanlar. Ama biz bunu şöyle özetleyelim.


Sınavlarda hızlı olmak için üç şey şarttır: 1- Bilgi 2- Öncelik 3- Taktik  yani B.Ö.T. KURALI

1- Bilgi : Konuya hakimseniz ve yeterli miktarda ( farklı tiplerde) soru çözdüyseniz artık konuya hakimsiniz demektir. Konuya hakim olmak için konuyu iyi bir kaynaktan çalışıp "500 soru" çözmeniz yeterlidir.

2- Öncelik : Sınavdan önce öncelik sıranızı bilmeniz gerekir. Hangi sorular ve testler size daha fazla puan getirecek ise ona göre bir sıralama yaparak çözebilirsiniz. Diyelim ki katsayısı 0,6 soru varken 0,1 lik soruları çözmeyin. Sınava yazık olur.

3- Taktik : Sınavdan 2-3 ay öncesinden bir başlama ve bitirme taktiğiniz olmalıdır. Hangi bölümden başlanacak ve nasıl devam edilecek bu iyi tespit edilmelidir. Sınav anında taktik değiştirmeyin ya da sorular üzerinde çok oyalanmadan turlama tekniği ile önemli-kolay-zor  sıralamasına göre soruları çözün. 

Kısacası önemli olan ne kadar çok soru görürseniz o kadar başarılı olursunuz. Farklı kitapçıkların olmasından dolayı illa ki 1. sorudan başlayacaksınız diye bir şart yok. Zor soruyu çözünce size madalya vermezler. ÖSYM ile inatlaşmayın. Ne kadar çok soru çözerseniz o kadar iyidir diye düşünün.  

7 yorum:

  1. YA ÇOK ENTERASAN AMA ÇÖZDÜĞÜM 30 TANE DENEME ÇÖZDÜM 15 GÜNDE.İÇİNDE 12 TANESİ HAKİKATEN ALES TADINDAYDI.DİĞERLERİ EVET 89'U BULDURUYOR ORTALAMA PUAN OLARAK AMA BAHSETTİĞİM 12 DENEME 81 DEN YUKARI ÇIKMAMA İZİN VERMEDİ :( YAZINIZI OKUDUKTAN SONRA ŞUNA KARAR VERDİM.( SAYISALDAN GİRECEĞİM ) SÖZEL 1 / SAYISAL 2 GRAFİK VE TABLO SORULARI / SAYISAL 1 VE SÖZEL 2 NİN GERİ KALANI ŞEKLİNDE BİR SIRALAMA YAPICAM SINAVDA.ÇÜNKÜ BU PUANIMI GERÇEKTEN ARTTIRAN BİR YÖNTEM BENİM İÇİN.Bİ BAŞKASI İÇİN FARKLI OLABİLİR AMA EKSİKLERİM BENİM İÇİN BU ŞEKİLDE PUAN YÜKSELTMEMİ SAĞLIYOR SANIRIM..NE DERSİNİZ,GENEL DURUMA AYKIRI BİR TATKTİK Mİ ?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. EVETTTT YAZAR BURADA SÖZEL 2 DERKEN NEYİ KAST ETMİŞ ? :)) TABİ Kİ YANLIŞ YAZMIŞIM SAYISAL 2 DEMEK İSTEDİM..TEŞEKKÜRLER

      Sil
  2. Merhaba,
    Eğer sayısaldan girecekseniz bildiğiniz gibi sayısal1-2 :0,35 ve sözel 1: 0,30 olarak hesaplanacak. Yani tavsiyem sayısal 1 ile sözel 1 de ki son 10ar soru yapmadan hızlı şekilde çözmeniz.geri kalan zamanda sayısal 2 de yine son sorular hariç zamanı iyi değerlendirmeniz. Zaten sayısal 1-2 den 35-40 arası sözeldende bir o kdar netiniz olursa istediğiniz puanı alırsınız.başarılar.

    YanıtlayınSil
  3. Katsayısı yüksek olan soruları nerden bileceğiz? Yani tahmin edebiliyorum az çok ama mesela mantık sorularından çoğu kişi şikayet ediyor, ben çok seviyorum ve yanlışsız yapabiliyorum. Mantık sorularının yapılma ortalaması nedir?

    YanıtlayınSil
  4. şu katsayıları bizimle paylaşmanız mümkün mü hocam..

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Say-1 Say-2 Söz-1 Söz-2
      Sayısal AP 0,35 & 0,35 & 0,30 & -
      Sözel AP 0,20 & - & 0,40 & 0,40
      Eşit AP 0,40 & 0,20 & 0,40 & -

      Sil
    2. Dokümanlarım kısmında ALES'e nasıl çalışmak gerek adlı e-kitabımı pdf olarak indirebilir ondan da faydalanabilirsin Müge. Orada da bilgilendirme mevcut. Aynı zamanda Ales kılavuzlarında da bilgiler var. İyi çalışmalar

      Sil

Yazılarımın ve Çalışmalarımın ancak SİZİN YORUMLARINIZLA daha iyi hale gelebileceğini unutmayın! Yorumlarınızı anlaşılır bir dille,herkese faydalı olabilecek içerikle,klişe ve tekrar ifadelerden arındırılmış bir biçimde yazdığınız için TEŞEKKÜR EDERİM.