Subcribe to our RSS feeds Join Us on Facebook Follow us on Twitter Add to Circles

21 Ağustos 2013 Çarşamba

2013 ALES SONBAHARDA 90 PUAN ÜZERİ ALMANIN SIRLARI- ALES'TEN YÜKSEK PUAN ALMANIN 10 KURALI






ALES 2014 DEĞİŞİKLİKLERİ MUTLAKA OKUYUN

2013 ALES SONBAHAR'A 3 AYDAN AZ BİR ZAMAN KALDI. SINAV 17.11.2013'de başvurular ise 11.09.2013 ile 20.09.2013 tarihleri arasında olacak.

2013 ALES SONBAHAR 17.11.2013 TARİHİNDE OLACAK

Üniversite son sınıf öğrencilerinin ve Lisans mezunu tüm kişilerin akademik kariyeri için ( Yüksek Lisans,Doktora,ÖYP vb...) olmazsa olmaz bir sınav olan ALES kısaca TÜRKÇE ve MATEMATİK  ikilisinden oluşmaktadır bildiğiniz gibi. Kpss ve hatta Ygs soru stili Ales soru tipine gitgide paralel özellikler gösterdiği için bu üç sınav aslında birbiri ile ilişkili diyebiliriz.

ALES'TEN YÜKSEK PUAN ALMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER:

B.Ö.T KURALINI BİLMİYORSANIZ MUTLAKA ONU BİR OKUYUN DERİM.

1-Eğer mühim bir konu eksiği yoksa Geçmiş Yılların ALES sorularını kaliteli çözümlü bir kaynaktan tekrar çözün. 

2- BOL BOL Çözümlü ALES denemesi alın ve konu çalışmak ya da test çözmek yerine zaman tutarak deneme çözün.

3- TURLAMA TEKNİĞİNİ KESİNLİKLE DENEYİN. Çünkü ALES sorularının son 10 soruları sizin zamanınızı çalan sorulardır.Bu yüzden ne kadar çok soru doğru yaparsanız kardır. Ki 50 soruluk testlerin 40 soruluk kısımlarını neredeyse yanlışsız yapabilirsiniz. Bunun için 1 dk da çözebileceğiniz soruları öncelikle çözüp diğer kolay ve normal soruları çözün. Zor sorular en sona kalsın.(Örnek vermek gerekirse eşit ağırlıktan girecekseniz 50 soruluk sayısal 1,50 soruluk sayısal 2 ve 50 soruluk sözel 1 i 180 dakikada çözmeniz gerekiyor. Sayısalcılarda aynı alanları çözüyor. Ama eşit ağırlıkçı için sayılsal 1 ile sözel 1 önemli iken sayısalcı için sayısal 1 ve sayısal 2 önemli bunu unutmayın)


4- Çözümlü denemeleri iyi bir yayın evinden alın. Çözümlü deyip sadece şıkkı veren yayın evleri var. Kesinlikle zaman tutun.

5-Sınava kadar hangi bölümden nasıl başlayacağınızı yani SINAV TAKTİĞİNİZİ belirleyin. Ve Sınavda çok büyük bir aksilik olmazsa taktik değişikliği yapmayın.

6-ALES sözel soruları için kitap okuyun derler. BENCE ALES SÖZEL SORULARI İÇİN KİTAP OKUMAYIN.NE KADAR PARAGRAF VE SORU BULABİLİYORSANIZ ONLARI ÇÖZÜN.

7- Mantık soruları için TABLOLAMA YÖNTEMİ uygulayın. (Bunu ilerde sorular üzerinde göstereceğim)

8-Turlama yönteminde heyecan yapıp yetiştiremeyeceğim diye panik yapmamak için bunu en az 2 ay deneyin. Bu da yaklaşık 60 deneme eder. (eğer günde bir deneme çözerseniz)

9-ALES sayısal soruları için (zor olanlar için özellikle)farklı tipte zeka soruları içeren kaynaklar çözebilirsiniz. Kısmen zihin açar.

10- Bu yazıyı okuduysanız teşekkür etmeyi,yazıya yorumda bulunmayı ve başka yerlerde sitemizin reklamını yapmayı unutmayın:) Umarım istediğiniz puanları alırsınız.

Bu yazının bir nevi devamı: ALES SECRET

61 yorum:

  1. aynen öylee zor deil taktik savaşı :)

    YanıtlaSil
  2. hocam alesten 8-10 deneme çözerek 87 aldım, bölümüm sözel. bunu 91-92 yapmak için yapacak birşeyler bulmalıyım, siz ne önerirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumlar için teşekkür ederim. 87'den 91-92 puana yükselmek için şunları bilmem gerek.

      1-Tahmini sözel 1 , sözel 2 , sayısal 1 den 37 şer net yaptığında 2012'nin verilerine göre 86-87 sözel puanı alırsın.Bu sapmalara ve 3-5 puan yukarı-aşağı paritelerine sebep olabilir.

      2- Senin sözelde mi eksiğin oluyor? Eğer böyleyse sözel 1 ve sözel 2 den 5 er net yükseltirsen 90-91 puan alırsın.

      3-Eğer sayısal 1 den eksiğin varsa ondan en fazla 4 yanlış yapman ve boş bırakmaman gerek.

      4-Senin için önemli olan sözel 1 ve sözel 2'yi fulle yakın yapmak bunu unutma. Sayısal 1 den 30-35 arası yapsan bile yeterli olur 90 için.

      5- Bir sonraki ALES yazımı mutlaka oku. Tavsiyeler ve taktikleri orada daha detaylı anlatacağım.

      Sil
    2. Hocam öncelikle yanıtınız için çok teşekkür ederim. Ben genelde sözelde 90-10 yapıyorum fakat matematiğe 15-20 dakika kala geldiğim için 4-5 neti geçemiyorum. Bu sebepten de 86-87 bandını aşamıyorum. Hızlanmaya çalıştığım zaman da basit sorular kaçıyorum malesef :(

      Sil
  3. Hocam öncelikle tavsiyeleriniz için teşekkürler. Benim söz 80 puanım var. Bunu 86 ve üzerine çıkarmak istiyorum. Matematik konusunda oldukça zayıfım. Sınava 2ay gibi bir süre kaldı.Bu zaman zarfı, puanımı istediğim seviyeye çıkarmam için yeterli midir sizce? Ve kalan sürede sözel puanımı arttırmam için neler önerebilirsiniz ? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba arkadaşım, Sözel puanın 80 ise ve matematiğin zayıf ise bu aşağı yukarı şu demek oluyor. Söz1 ve söz2 den netlerin 37-38 ama say1'den en fazla 10 tane soru yapabiliyorsun.
      Önerim şu ki

      86 almak istiyorsan ve zaman az diyorsan söz1 ve söz2'den 40-45 arası net yapmaya çalış. Çünkü zaman az ve konu çalışamazsın. Çözümlü matematik soruları çözerek 10-15 matematik sorusunu yapmak çok da zor değil.Ama muhtemelen matematikte de ilk 10 soruya ancak bakacak zamanın kalıyordur sınav sonunda.

      Dediğim gibi söz1 ve söz2 testleri say1den daha önemli senin için.Orada netlerini biraz daha yükselt. Matematikte de 10 netin altına düşme.Başarılar.

      Sil
  4. Hocam kolay gelsin; Kasım ayında ki Ales'e hazırlanıyorum. Eşit Ağırlıktan sınava gireceğim ve 85+ puan istiyorum. Yaklaşık 3 haftadır matematik konu anlatımlı kitaptan bugün itibari ile konu çalışmayı bitirdim. Sınava kadar olan süreyi de soru çözerek geçirmeyi düşünüyorum. Tavsiyeleriniz neler olabilir? Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ömer, Daha önce Ales'e girdin mi? Girdiysen netlerin nedir? Girmediysen deneme filan çözdün mü ve genel olarak birikimin,temelin nedir? Lisans bölümünü de eklersen daha fazla yardımcı olabilirim

      Sil
    2. Merhaba hocam; İşletme bölümünden mezun oldum en son 3. sınıfta yani 2011 sonbahar da çalışmadan girmiştim ancak ve 67 puan almıştım. Yaklaşık 1 ay konu tekrarı yaptım ve dün 2011 bahar ayının sınavını çözdüm. Sayısal 1 42.75 net Sayısal 2 36 net Sözel 1 de 45 Net geldi. Teşekkürler..

      Sil
    3. Merhaba Ömer,

      2011 bahar sınavı netlerin oldukça iyi. Say. puanın ve EA puanın yaklaşık 85-90 puan arası gelir bu netlerle. Ama sana tavsiyem deneme yaparken gerçek zamanlı yap. Yani denemeyi kütüphane gibi bir yerde gerçek deneme gibi yap. Hatta kalem,silgi,kalem traş hepsi ösym'nin verdikleri olsun. Hatta optik form ( cevap kağıdı) kullan. Ve genel olarak konuların bitti ise her gün bir deneme çöz.Başarılar.

      Sil
    4. Merhaba hocam; bol miktarda deneme satın aldım. Çıkmış soruların haricinde iki farklı yayın evinin denemeleri var şuan elimde günde mümkünse 2 değilse 1 deneme çözüyorum. Zaman konusunda biraz problem yaşıyorum düzelir zamanla öyle umut ediyorum. Çıkmış soruları sınava 1 ay kala çözmeyi düşünüyorum. Teşekkürler..

      Sil
    5. SINAV SÜRESİ YETMİYOR, SINAV SÜRESİNİ YETİŞTİREMİYORUM DİYENLER BURAYA : B.Ö.T. KURALI adlı yazımı siteden oku Ömer. Birde sınav süresinde problem neden çıktığını tespit et. Bunları tespit edip gerek denemelerinde ki değişim gerek Ales sınavında ki performansını burada bizlerle paylaşırsan ayrıca sevinirim.Tekrar başarılar.

      Sil
    6. Tabi ki hocam. Kolay gelsin

      Sil
  5. teşekkürler, güzel önerilerde bulunmuşsun.

    YanıtlaSil
  6. b.ö.t kuralını ben bulamadım...nedir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. B.ö.t kuralını yazının içine link olarak ekledim Nur.Ayrıca sitenin arama motorundan B.ö.t kuralı diye aratınca karşına yine çıkacaktır. Kolay gelsin.

      Sil
  7. merhabalar, önerebileceğiniz ales deneme seti var mı? sınava sayısal bölümden hazırlanıyorum, sizce hangi yayınevinin denemeleri sınava daha yakın? şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Zübeyde,

      Önerebileceğim Ales denemelerini bir kaç gün sonra yazacağım "Ales in Wonderland" yazısında DENEME İNCELEMELERİ kısmında bulabilirsin. Şu an geçmiş yıllara bak derim çözümlü olarak. Bir kaç güne güzel deneme önerilerim olacak.

      Sil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. sayısalcıyım ilk girişimde sözel çözmem gerektiğini bilmiyordum hiç sözel çözmeden 62 aldım. sizce ne kadar yükseltebilirm

    YanıtlaSil
  10. Sayısal'da oyanlanma fazla. Her iki sayısalda 35'er net yapıp 30 tane de söz 1 çözebilirsin rahatlıkla. 75-80 arasına rahat çıkar.

    YanıtlaSil
  11. katkılarından dolayı arkadaşımıza teşekkürü borç biliriz:)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba hocam ben geçen alesten dogru düzgün çalışmadan 75 aldım deneme çözün diyorsunuz 90civarı puan almak için sadece deneme yapmak yeterli olur mu sizce teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. sadece deneme tabi ki yeterli değil. Deneme'nin bütün süreçlerine dikkat etmeniz gerekli.

    YanıtlaSil
  14. hocam merhabalar bana alesten 85 lazım ama 2 defa girdim ilki 60 sonra 65 aldım.. bir türlü yetiştiremiyorum ve mayıstaki aleste almak zorundayım.. ne yapabilirim EA dan yapıyorum.. ama matematiklerde ilk 10 sorular gayet iyi sonra 3 yanlış 1 doğru diye gidiyor.. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Diyeceğim şeyler aslında genel olarak aynı eksende. Eksiklerini gider ve denemeye yumul. Daha sonra denemelerin analizini yap.

      Burada önemli olan çok çalışmak ya da çok denemeye girmek değildir.

      Önemli olan girilen denemelerin analizi yapılarak çalışmaktır.

      Diğer yazılarımı ve çalışma teknikleri hakkında verdiğim bilgileri okumanı tavsiye ederim.

      Umarım fırsat olursa yakında Ales ile ilgili farklı şeylerde paylaşacağım.

      Sil
  15. Merhaba, ben 2013 sonbahar ALES'ten yaklaşık 1 aylık bir çalışma ile 82 aldım. Zamanım yetişmedi ve sayısal sorularına bakamadım bile. Bu süre olayını aşmak için ne yapmam gerek? Hızlanmam lazım bunun için sürekli deneme mi çözmeliyim farklı yayınlardan? Ve günde kaç deneme ile hedefim olan 88-90 puana erişebilirim? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda benzer sorular var Selma. Onları ve sitede B.Ö.T kuralı diye bir yazı var onu okumanı öneririm.

      Sil
    2. Ya bence sozelcilerin çok iyi yapmaları gerekiyor sayisalcilar tmcilerin düşük yapması normaldir sözel çok kolay cnku

      Sil
  16. Merhabalar, lisans 2.sınıf öğrencisiyim bölümüm 4 yıllık alese girme hakkım var mı son sınıf mı olmalıyım? Tesekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, 2014 Ales kılavuzunda ilgili madde şöyle diyor:

      " Sınava; bir lisans programından mezun olabilecek durumda bulunanlar, lisans programını bitirenler ile denklik belgesi almış olmak kaydıyla yurt dışında lisans eğitimi görmüş olanlar başvurabilirler."

      Keza ösym'yi zaten sınav ücretleri ile zengin etmenize gerek yok.Sınavı kendinizde uygulayabilirsiniz. Bu arada "sınavın geçerliliği 3 yıldır" bunu da hatırlatalım. İyi bir puan ile 3 sene boyunca aynı ALES puanını kullanabilirsiniz.

      Bir öğretmen tavsiyesi olarak lisans 2. sınıfta ALES yerine kendi derslerinize ve ortalamanıza önem verin derim.

      Başarılar...

      Sil
  17. merhaba hocam! :) alese lisansta 2 kez, 1 kere de mezun olduktan sonraki ilk dönemimde hiç çalışmadan girip 75-80 arası puanlar aldım. bu sefer ki için kursa gittim, çıkmış soruları çözdüm, yapılan denemelerde 1. oldum 90 civarı puanlar aldım ortalamam zaten güzel bu dönem öypye başvurur atanırım derken gene gerçek sınavda istediğim gibi olmadı. 80den yukarı alamayacağım muhtemelen. neyi yanlış yapıyorum bilmiyorum. istatistik mezunuyum yüksek lisans yapıyorum şu an ama bi ales puanını alamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Strateji hatanız ve soru çözme hızınızda sorun var. Bunu düzeltmeniz gerek.Muhtemelen soruları yetiştiremiyorsunuz. Online danışmanlık hizmetimizden faydalanmak için başvurabilirsiniz.

      Sil
  18. merhaba hocam ben ales sayısaldan 90 ve üstü almak istiyorum bugüne kadar aldığım en yüksek puan 80 oldu.. deneme derken hangi yayınları kastediyorsunuz temmuzdan itibaren 2014 ales sınbahar sınavına hazırlanmayı düşünüyorum..yardımcı olabilirseniz cok sevinirm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneme ismi vermem mantıklı değil.Denemeler kişinin duruma göre değişkenlik gösteriyor. Online danışmanlık hizmetimizden faydalanabilirsiniz.

      Sil
  19. Hocam paylaşım için teşekkürler. Sizce konu çalışmak mı mantıklı yoksa deneme çözmek mi sizce hangisi daha çabuk geliştirir bizi daha fazla puan getirir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durumunuza göre değişir. Çok deneme çözüp az puan alan ya da hep aynı puanları alanlar olduğu gibi sadece konu çalışıp yerinde sayanlarda mevcut.Puan,hangi bölümden kaç net yaptığınız,gireceğiniz alan,geçmiş sıralamalarınız vs.... hepsine bakılıp öyle bir yol çizmek daha faydalı. Bunun için online danışmanlık hizmetimizden faydalanabilirsiniz.

      Sil
  20. Ales başımın belasi 60 65 derken sonuncudan 72 aldım EA DAN yapıyorum buna yapmak denirse :( artık şu 85 i almalıyım sanırım umutsuz vakayim ne yapacağım hocam :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence yogaya başlayın ya da sizinle aynı durumda olan arkadaşları bulup el ele tutuşup bayır aşağı doğru koşun. Yatmadan önce 10luk Ales denemesini iyice kaynatıp suyunu için. İçine bir miktar mantık sorusu ve mantık otu atınca iş tamamdır.Şifalar diliyorum

      Sil
  21. spasiva, dzienkuje, gellek sıpas, teşekkürler, thanks, :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ales'e çalışmaktan beyni yanan güzide bir Türk genci daha:)

      Sil
  22. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  23. Tesekkurer emeginize saglık.

    YanıtlaSil
  24. Merhaba hocam, verdiğiniz önerilerden dolayı size çok teşekkür ederim. Ben turizm işletmeciliği ve otelcilik bölümü mezunuyum, şu anda yüksek lisans ikinci sınıf öğrencisiyim. Okul mezuniyet ortalamam iyi fakat ne yazıkki aleste bir türlü 70 üzeri bir puan alamadım. Sözelim iyi fakat matematikte zayıfım ve çok fazla zamanımı alıyor sınavda. Ben bu ayın sonuna kadar konu çalışıp konularla alakalı testler çözmeyi planladım. Kasım ayında da sınav gününe kadar geçmiş yılların sorularını çözmeyi düşünüyorum. Sizce doğru yolda mıyım ? :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yol doğru mu yanlış mı cevap vermek zor! Çünkü 70 üzeri puan alamıyorsanız sözelde de sorun var demektir. Ve tüm bunlar konu eksiği,soru tipi eksiği gibi nedenlerle ilişki. Yani biraz konu biraz soru biraz deneme yolu eğer sizi sıkmıyorsa bence öyle deneyin. Ya da ilgili başvuru formundan bize ulaşıp online sınav danışmanlığı ve eğitim koçluğu talep edebilirsiniz. İnternet üzerinden verdiğimiz bu hizmet her şehir için geçerli,özel ders uygulması ise sadece Ankara'da yapılmaktadır. Bu da ufak bir reklam olsun:)

      Sil
  25. Merhaba ben inglizce öğrt.mezunuyum bu yıl okutmanlık için alese girmeyi düşünüyorum gecen yıl kendımı denemk için girmiştim ve 75 aldım çevremdekiler 90gerklı oldugunu söylüyorlar bn hiç mat yapmadan sadce sözl1ve2yaparak 75aldım saysala vaktım yetmemştı cunku.smdı en önmlisi nasıl netimi 90a çıkartırım ve kaç sayısal yapsam yeterli olur? Dilci oldugum için nasıl degerlndrlyorm tam bilmiyorm ama benım bıldgım sözelci gibi oluyor. Şimdiden tesekkürler umarım yardımcı olabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 90 net mi istiyorsunuz 90 puan mı? Yazdıklarınız bu ikisini aynı olarak algıladığınızı gösteriyor. Bu bile 90 alamamanızı sanırım işaretliyor. "Kaç yapmam lazım" ya da "ne kadar net olursa girerim" cümlelerini TEOG öğrencileri yapıyor. Hocalarım,canlarım bari siz böyle yapmayın! Dediklerinizi durumunuza ve rakiplerinize göre değerlendirmem gerekmektedir. Online danışmanlık hizmetimden faydalanabilirsiniz.

      Sil
  26. Merhabalar hocam bu pazar ales var maglum.sinava son iki kala tavsiye bekliyorum sözel den girecegim 85 üstu lazim matematigim iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Meri, bu kafayla 85 üstünü zor alırsın. Ösym'nin daha önce verdiği sınav kalemlerinden az kullanılmış olanını rendeleyip,sınav silgisi ile macun kıvamına gelinceye kadar kaynat. Üzerine yemeye fırsat bulamadığın şekerlerden süs yaparak bir sabah kahvaltısı yap. Zihnin çok açık olacaktır. Ayrıca tavsiyem okunmuş eşofman altı ile sınava gir. Lakin sorular epey terletebilir. YORUM OLARAK NASIL ŞU PUANI ALIRIM GİBİ KOMİK ŞEYLER YAZAN MUHTEŞEM TAHSİLLİ ARKADAŞLARI BU ŞEKİLDE BİTİRECEĞİM İNŞALLAH:)

      Sil
  27. Merhaba hocam kasım Ales'ten 78 aldım
    Say 1 ve Say 2 ye çok vakit harcadığım için söz 1den hiç yapamadım.
    Bahar döneminde inşallah sınava gireceğim. 88-90 puan almam gerekiyor.
    Ne yapmam gerektiği konusunda.Yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Sevgili Adsız ve diğer adsız yorum yazan arkadaşlara duyuru:

      Buraya yorum yazarken anonim olarak yorum yazıp,benden yardım isteyen arkadaşlara ÇOK PİS KIL oluyorum. Madem yardım istiyorsunuz gerçek kimliğinizle ya da bir başka nick name ile yorum yazabilir siniz? Her ne kadar ben anonim olarak yazmanızı engelleyebilirim ama sizin kafanızın,düşünce sisteminizin değişmesini beklerim.Pragmatist olmanında bir raconu vardır.Bu yüzden bundan sonra Adsız yorum yazan arkadaşlara yazacağım bu son cevaptır.Bilginize...(SİTEM İÇERİR)

      Sil
  28. Sadece sozel 1 ve sozel 2 den 45 alsam kac puan alirim

    YanıtlaSil
  29. Hocam sayısaldan 85 puan yapmak için netler ne olmalı bir de konu eksiğini kapatmak için en iyi, kısa yöntem nedir?
    Teşekkürler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi alan (Sözel-Sayısal-Eşit Ağırlık) !

      Konu eksiği derken ? Türkçe-Matematik- Sözel Mantık - Sayısal Mantık !

      En kısa yöntem derken! Siz kimsiniz,algı düzeyiniz nedir, daha önce sınava girdiniz mi , girdiyseniz kaç puan aldınız, kursa ya da başka bir eğitime katıldınız mı, lisans programınız, elinizdeki kaynaklar vs.... gibi bir çok soru ile bazı şeyler netleşir Şeref.

      Ben eğitimciyim Fastfoodcu değil! Bu yüzden en kısa en iyi gibi bir şey söylemek eğitimde bireysel farklılığı yok saymaktır. Bu da düpedüz aptallıktır.

      Sil
  30. Merhaba HOcam, öncelikle taktikler için teşekkürler. Ben okul öncesi öğrt. Bölümünü bitirdim ama sayısal çıkışlıyım. 2014 sonbahar alesine çok çalışıp (soru çözüp) 77 aldım. 2015 Nisan daki ales e hiç çalışmadım kesinlikle bir sorun dahi çözmedim 80 aldım. 2016 Aralık sınavında ise bunu 90 95 yükseltmem gerek. Söz 1 den 6 yanlış say 1 den 4 yanlış 7boş ve tabiki say 2 ye zamanım kalmadı 15 soru yetiştirdim 2 si yanlış. Sizce böyle bir tablo da yükseltmem için nasıl bir Yol izlemem gerekiyor. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  31. Hocam meraba ben sosyoloji okuyorum ve felsefe öğretmeniyim eşit agirliktan sinava girmem gerekiyor benim sozelim cok iyi fakat hic sayisalim yok 85 +puan almak icin ne yapmam gerekiyor tesekkurler

    YanıtlaSil
  32. Hocam meraba ben sosyoloji okuyorum ve felsefe öğretmeniyim eşit agirliktan sinava girmem gerekiyor benim sozelim cok iyi fakat hic sayisalim yok 85 +puan almak icin ne yapmam gerekiyor tesekkurler

    YanıtlaSil

Yazılarımın ve Çalışmalarımın ancak SİZİN YORUMLARINIZLA daha iyi hale gelebileceğini unutmayın! Yorumlarınızı anlaşılır bir dille,herkese faydalı olabilecek içerikle,klişe ve tekrar ifadelerden arındırılmış bir biçimde yazdığınız için TEŞEKKÜR EDERİM.