Subcribe to our RSS feeds Join Us on Facebook Follow us on Twitter Add to Circles

26 Eylül 2013 Perşembe

DERS NOTU NASIL TUTULUR? SINAV KAZANDIRAN ÖNERİLER

Ders Notu Örnek Sayfa

Malum yeni dönem başladı ve verdiğim özel dersler,eğitim danışmanlığı epey zamanımı aldığı için siteye her gün yazı yazamıyorum. Bunun bir nedeni de işe yarayacak paylaşımları siz sınav tiryakilerine sunma isteği. Bu yazımda "DERS NOTU NASIL TUTULUR?" bunu verdiğim örnek sayfa ile göreceğiz.

Ben bu örneği kendim,kardeşlerim ve özel ders öğrencilerimde uyguladım ve %100 başarı sağladım. Sizlerde bunu uygulayıp benimle fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Bu örnek şablonu kendim oluşturdum ve bu konuda bir çok kaynak karıştırdım. Mesela "RON FRY" ın "öğrenci çalışma teknikleri" bunlardan biri. Ama açıkçası benim ki daha modern ve açıklayıcı diyebilirim.


"Nasıl not tutulur" bunu adım adım birlikte görelim ve yukarıda ki örnek sayfada bunu değerlendirelim:

DEFTERİNİZ YA "spiralli defter" olsun ya da boş A4 sayfaları (farklı renkte sayfalarda olabilir,derslere göre renli sayfalar seçebilirsiniz) üzerinde çalışın. Okul,dershane  ya da özel ders için çok ortalı kalın defterleri taşıyarak hamallık yapmanıza bu sayede gerek kalmayacak.


  1. Eğer dersi ya da izlediğiniz bir ders videosunu bir aşk filmi gibi izlerseniz emin olun başarı elde edemezsiniz. Bilgiler uçup gider , önemli noktalar unutulur. Ne demişler "söz uçar yazı kalır".
  2. Mümkün olduğunca anlayacağınız şekilde not alın. Sürekli kullandığınız kısaltmalar ve terimleriniz olsun. Bu uzun ve sıkıcı yazmaktan daha faydalıdır. Not tutmak bir beyin egzersizidir. Notlara baktığınız zaman konulara geri dönüş yaparsınız. Hatırlamanız kolaylaşır.
  3. Öncelikle ders ya da video başlığını yani kaçıncı ders ya da video olduğunu yazın. Bunu sol üst köşeye yazıyorsunuz. 
  4. Atına dersin ya da videonun süresini yazın. Ders genelde 40 dk olur ama video ne kadar ise onu da yazabilirsiniz. Ya da özel ders hocanızın anlattığı dersin ne kadar süreceğini yazın.
  5. Sayfa numaraları sayfanın üst ortasına yazın. Çünkü ilerde bu karışıklıkları önleyecek.
  6. Sayfanın sağ üst köşesine o günün tarihini ve derse başlama saatinizi ile ders bitince bitiş saatinizi yazın. Bitiş süresini yazma sebebimiz video ya da kendi kendinize kitap çalışırken bazen ders uzuyor ve 40 dk çalışmanız gereken ders 60 dk olabiliyor. Bunların hepsi bizim için önemli. Sizin çalışma grafiğinizi ortaya çıkaracak.
  7. Konu ne ise onun başlığını yazın ve DERSE BAŞLAMADAN KİTAPTAN YA DA GEREKLİ KAYNAKTAN SADECE KONU BAŞLIKLARINA BAKARAK BİR KONU ŞEMASI ÇIKARIN.
  8. Derse başlamadan çıkarılan konu şeması dersi daha kolay anlamanızı ve ders sonunda nereye,nerelere çalıştığınızı daha kolay hatırlamanızı sağlayacak.
  9. Her sayfada bir köşeye (hep aynı yer olursa iyi olur) ya da post it ile o sayfada önemli olan yerleri ( öğretmeninizin ya da kitapta burası önemli denen yeri) not alın. Hatta o kısım sayfanın bir nevi küçük özeti,önemli bilgiler deposu olsun.
  10. Daha sonra defterimizden bu sayfaları kopararak şeffaf dosyalara konulara göre yerleştireceğiz. Bu sayede her konu bir şeffaf dosyada olacak. İstediğiniz zaman o konuyu bulacak konunun istediğiniz bölümünü rahatça alıp okuyacaksınız. İstediğiniz yere kolayca taşımak ise cabası.

Hiç yorum yok:

YAZ YORUMU AL CEVABI

Yazılarımın ve Çalışmalarımın ancak SİZİN YORUMLARINIZLA daha iyi hale gelebileceğini unutmayın! Yorumlarınızı anlaşılır bir dille,herkese faydalı olabilecek içerikle,klişe ve tekrar ifadelerden arındırılmış bir biçimde yazdığınız için TEŞEKKÜR EDERİM.