Subcribe to our RSS feeds Join Us on Facebook Follow us on Twitter Add to Circles

10 Aralık 2014 Çarşamba

POPÜLER ÖĞRENME ZORLUĞU OLARAK DİSLEKSİ VE ÜNLÜ DİSLEKSİKLER



ÖĞRENME BOZUKLUĞU OLAN ÜNLÜLER
Disleksi (öğrenme bozukluğu); okuma, yazma ve akıl yürütme gibi konularda kendini gösteren bir öğrenme bozukluğudur. Tom Cruise, Muhammad Ali, Keira Knightley ve birçok ünlü disleksiden müzdarip olmuştur. İşte disleksisi olan ünlüler

ORLANDO BLOOM
'Disleksim nedeniyle okulda diğer derslerde zorlandığım için, tiyatro aşık oldum.'

PATRİCK DEMPSEY
'Disleksi beni bugünkü halime getirdi. Bana her zaman çalışmaya devam etmem gerektiğini, hiçbir zaman teslim olmamayı öğretti'

TOM CRUİSE
"Disleksik olduğum için konsantre olmak için kendimi eğitmem gerekti. Görsellikle kavrayabilen bir insan oldum. Okuduğumu net olarak anlayabilmek için kafamda okuduğum şeyle bağdaştırabileceğim zihinsel görseller yaratmaya çalışıyordum.'

KEİRA KNİGHTLEY
'8 yaşımda tiyatro için seçmelere gidişimi hatırlıyorum; repliklerimi okuyamadığım için, yaşadığım en eziyetli tecrübeydi. Oyuncu olmak için duyduğum istek benim için destekleyici bir güç oldu.
Bunun için mükemmel öğretmenlerim oldu. Benimle hiç yılmadan çalışan öğretmenlerim, annem ve babam sayesinde, 11 yaşında disleksiyi yendim. Artık bu konuda herhangi bir şikayetim olmuyor.'

STEVEN SPİELBERG
'Filmlerin bana yardımı çok dokundu... Utançtan, kendimi suçlamaktan ve kendime yüklenmekten kurtardı. Film yapmak benim en büyk kaçışım oldu.'

KEANU REEVES
'Görmezden gelmeye çalışmıştım hep. Gelişme çağında, okumayla ilgili çok problemim oldu, hiçbir zaman iyi bir öğrenci olamadım. En sonunda bundan bıktım, ve liseyi bırakmaya karar verdim. Benim için zaman kaybı olmaya başlamıştı.'

RİCHARD BRANSON
'Disleksiklerin aslında dünyaya çok faydası olabilir. Bazı şeyleri diğer insanlardan daha net bir şekilde görebiliyorum çünkü daha iyi kavrayabilmek için etrafımdaki şeyleri kafamda basitleştirmek zorundayım, bu da diğer insanların da daha kolay anlamasına yardımcı oluyor.'

VİNCE VAUGHN
'Çocukken okulda okuma yaparken çok sıkıntı yaşamıştım. Günde bir kere öğrenme güçlüğü olan çocuklarla ders alıyordum.'

MUHAMMAD ALİ
'Lisedeyken, birçok öğretmen bana 'aptal' etiketi yapıştırmıştı. Ders kitaplarımı okuyamıyordum bile.'

WHOOPİ GOLDBERG
'Ben çocukken buna disleksi denmiyordu. Daha çok 'yavaş' ya da 'geri zekalı' deniyordu.'

KARA TOİNTON
'Arkadaşlarım her zaman heceleme ve okumayla ilgili bir sıkıntım olduğunu biliyorlardı. Ve onların verdiği bu destek ve cesaretlendirme disleksik olmamın en önemli noktasıydı benim için.'

SALMA HAYEK
'Aksanım var, disleksiğim, kısa ve tombulum, artık nasıl ifade ederseniz... Bunların hepsiyim belki de ama sonuç olarak buradayım. İş bulabildiğim için dünyanın en şanslı kızı olmalıyım.'



Hiç yorum yok:

YAZ YORUMU AL CEVABI

Yazılarımın ve Çalışmalarımın ancak SİZİN YORUMLARINIZLA daha iyi hale gelebileceğini unutmayın! Yorumlarınızı anlaşılır bir dille,herkese faydalı olabilecek içerikle,klişe ve tekrar ifadelerden arındırılmış bir biçimde yazdığınız için TEŞEKKÜR EDERİM.