"Okumayı öğrenmek en zor sanattır, hayatımın seksen yılını bu işe verdim, yine de kendimden hoşnut olduğumu söyleyemem." #(Goethe)
SINAVLARA YA DA DERSLERE HANGİ KAYNAKLARDAN ÇALIŞMAK GEREKİR ? adlı yazımı okumadıysanız önce ona bir göz atın derim.
Millet olarak kitap filan okuduğumuz yok. Unesco 2013 rapolarına göre Avrupa %21 okuyorken biz % 0,01 oranında okuyoruz. Yani 10000 kişide bir kişi gerçek anlamda okur.
TÜRKİYE OKUMA KÜLTÜRÜ HARİTASI 'NA BİR GÖZ ATIN DERİM. BİR DE TÜRKİYE OKUMA ALIŞKANLIKLARI KARNESİ VAR. 2006 yılında yayınlanmış olsa da okuma tembelliğimiz pek bir şey değişmiyor.
BU VAHİM DURUMU ÖZETLERSEK:
Genelde aşk kitapları okuyoruz.
Yılda kitaba ayrılan süre bir günlük TV izleme süresiyle aynı: 6 saat
Kitap ihtiyaç listesinde 235. sırada
Üniversite giriş sınavı başarısında kitap okumanın etkisi nedir? Ya da kitap okuma alışkanlığı olan öğrencilerin üniversiteye girme şansları rakiplerine göre nedir?
BU NOKTADA HERKES OKUMANIN FAYDALARINDAN BAHSEDECEKTİR ŞÜPHESİZ AMA ÖNEMLİ OLAN:
Düşünceyi eğitiminin yolu okumadan geçer ama çocuklarımızın elinde bir okuma metodu yoktur ne yazık ki! Okumanın performans kıstasları üretilmemiştir. Çocuk, okumayı fiziki bir "okuma-yazma" şeklinde dar bir kalıp içinde algılar ve metni nasıl bir tutumla okuyacağını, sonrasında hangi adımları izleyeceğini bilemez. Ancak eğitim sistemimiz her çocuğu donanımlı birer okur olarak görür ve okuma alanında etkin bir ölçümleme yapılamaz.
DEVAMI BİR SONRAKİ YAZIM: SINAV VE DERSLER İÇİN KAYNAK SEÇİMİ VE OKUMA LİSTELERİnde
Hiç yorum yok:
YAZ YORUMU AL CEVABI
Yazılarımın ve Çalışmalarımın ancak SİZİN YORUMLARINIZLA daha iyi hale gelebileceğini unutmayın! Yorumlarınızı anlaşılır bir dille,herkese faydalı olabilecek içerikle,klişe ve tekrar ifadelerden arındırılmış bir biçimde yazdığınız için TEŞEKKÜR EDERİM.