Subcribe to our RSS feeds Join Us on Facebook Follow us on Twitter Add to Circles

6 Temmuz 2015 Pazartesi

SINAVSIZ GEÇİŞ,Diploma Notunu OBP'ye çevirme ve AÇIK LİSELİLERİN ÜNİVERSİTE TERCİHİ


Sınav geçiş  ile tercih yapacak arkadaşlara bazı tavsiyelerde bulunmakta fayda olduğunu düşünüyorum. Bir çok sınavsız geçiş tercihi bilgisizlikten ve yanlış yönlendirmeden dolayı bu hakkını bile kullanamıyor. Var olan hakkınızı en iyi şekilde kullanmak için dediğim şeylere dikkat etmenizde fayda var:



  1. Öncelikle yukarıda paylaştığım "Sınavsız geçişle ilgili esasları mutlaka okuyun!" 2015-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu nda bulunan bu esaslar sizi Ösym'nin neye göre sıralayacağını ve alacağını kısaca özetliyor. Aklınıza yatmayan şeyleri burada yorum kısımında yazabilirsiniz.
  2. Bir başka önemli nokta ise diploma notunuzun OBP karşılığının ne olduğunu bilmeniz. Kısaca özetlersek 
  • Hangi liseden mezun olduğunuz ( Aynı yıl mezun olan adaylar arasında öncelik okul türüne göre 1. sırada Anadolu Teknik Lisesi, 2. sırada Teknik Lise ve Anadolu Meslek Lisesi, 3. sırada Meslek Lisesi ve 4. sırada çok eski yıllarda enstitü adı altında mezun olunan meslek lisesi sırasında verilir.)
  • Mezuniyet yılınız (Mezuniyet yılı daha büyük (yeni mezun) adaylara öncelik verilir.)
  • Mezuniyet yılı ve okul türü aynı olan adaylardan aynı METEB içinde olanlara öncelik verilir
Bunların sonucunda ÖSYM şunu diyor  aslında "BEN ÖNCELİKLE MESLEK LİSESİNDE ÖNCELİK VERECEĞİM. KİM İYİ BİR MESLEK LİSESİNDEN MEZUN OLDUYSA VE KENDİ ALANIYLA İLGİLİ MESLEĞİ SEÇMEK İSTİYORSA ÜSTELİK KİŞİ YENİ MEZUN VE OBP Sİ YÜKSEKSE O BÖLÜME GİRME ŞANSI DAHA YÜKSEK DİYOR"

METEB (Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi ) okullarına öncelik vermesi kısacası bu demek. İşte önceliği bunlara (yani meslek liselerine ) verdikten sonra diğer okulların sınavsız geçişini sıralamaya koyacak ve burada da OBP,yeni mezun olma gibi kriterler sizin sınavsız geçiş yapmanızı sağlayacak. 




ÖSYS’de 2014 yerleştirme puanlarının hesaplanmasında, bundan böyle adayların bireysel ortaöğretim başarıları dikkate alınacaktır. Türkiye geneli değerlendirmeye esas alınarak, öğrencinin ortaöğretim bitirme notları öncelikle (100 üzerinden diploma notu) 5 ile çarpılarak OBP Ortaöğretim Başarı Puanına  dönüştürülecektir. Böylece, 50 olan en düşük diploma notu için OBP 250 olacak, en yüksek 100 olan diploma notu için de OBP Ortaöğretim Başarı Puanı 500 olacaktır. 50’nin altında olan diploma notları ise 50 olarak değerlendirmeye alınacaktır.

Her öğrenci adayı için hesaplanmış olan ortaöğretim başarı puanı, 0,12 ile çarpılarak sınav puanlarına katılacak ve böylece adayların yerleştirme puanları hesaplanacaktır. En düşük OBP Ortaöğretim Başarı Puanı 30, en yüksek OBP ise 60 olacaktır.

Bir mesleğe yönelik program uygulayan MAÖL ve ortaöğretim kurumlarının mezunları, Yükseköğretim Kurulunca saptanacak alanlarda bir yükseköğretim programına yerleştirilirken Ortaöğretim Başarı Puanının 0,06 katsayısı ile çarpımından elde edilecek ek puanlar yerleştirme puanlarına eklenecektir.

Bu ek puanlardan yararlanmak için adayların ilgili puan türünde 180 veya daha yüksek puan almış olmaları gerekmektedir.


www.ANKARAKAFASİ.com ve www.HACİHOCA.com birer sosyal sorumluluk projesidir.Ankara Kafası makul ücretlerle özel ders,eğitim koçluğu ve danışmanlık yapar.Hacı Hoca ise ücretsiz video ders ve materyal üretir. Amacım uzun vadede bu iki platformu daha geniş kitlelere ulaşması ve tamamen ücretsiz bir hale gelebilecek noktaya gelmesidir. Bu yüzden bu projeyi destekleyebilir ve sevdiklerinize tanıtabilirsiniz. türkiye özel ders,ankara özel ders,eğitim koçluğu,eğitim danışmanlığı,birebir ders,online özel ders,kişiye özel materyallerle özel ders,kpss tercih danışmanlığı,ales eğitim danışmanlığı,teog ygs kpss dgs ales özel ders

Hiç yorum yok:

YAZ YORUMU AL CEVABI

Yazılarımın ve Çalışmalarımın ancak SİZİN YORUMLARINIZLA daha iyi hale gelebileceğini unutmayın! Yorumlarınızı anlaşılır bir dille,herkese faydalı olabilecek içerikle,klişe ve tekrar ifadelerden arındırılmış bir biçimde yazdığınız için TEŞEKKÜR EDERİM.